Menu
Onze diensten
Recruitment & Employer branding
Recruitment
Employer branding
HR administratie
Salarisadministratie
Personeelsadministratie
HR advies
HR advies
Arbeid juridisch advies
HR analytics
HR gezondheid
Verzuim
Vitaliteit & duurzame inzetbaarheid
HR gesprekken
Vertrouwenspersoon
Begeleiding
Talentmanagement
HR-trainingen
Assessments
Werving & Selectie Assessments
Pakket Personality Scan
Pakket Talent Scan
Assessment: Capaciteitentest
Assessment Persoonlijkheid
Assessment Drijfveren
Ontwikkeling Assessments
Pakket Mijn Kracht
Pakket Loopbaanboost
Assessment Krachtvelden
Assessment Persoonlijkheid
Assessment Drijfveren
Assessment Rollen
Assessment Werkbeleving
Assessment Werkhouding
Blogs
Over ons
Ons team
Beschikbare consultants
Klantcases
Werken bij
Junior HR consultant
Medior HR consultant
Senior HR consultant
Recruitment & Employer branding specialist
Consultant salarisadministratie
Recruitment specialist
Contact
0413-399566
Doe de HR Scan
Onze diensten
Recruitment & Employer branding
Recruitment
Employer branding
HR administratie
Salarisadministratie
Personeelsadministratie
HR advies
HR advies
Arbeid juridisch advies
HR analytics
HR gezondheid
Verzuim
Vitaliteit & duurzame inzetbaarheid
HR gesprekken
Vertrouwenspersoon
Begeleiding
Talentmanagement
HR-trainingen
Assessments
Werving & Selectie Assessments
Pakket Personality Scan
Pakket Talent Scan
Assessment: Capaciteitentest
Assessment Persoonlijkheid
Assessment Drijfveren
Ontwikkeling Assessments
Pakket Mijn Kracht
Pakket Loopbaanboost
Assessment Krachtvelden
Assessment Persoonlijkheid
Assessment Drijfveren
Assessment Rollen
Assessment Werkbeleving
Assessment Werkhouding
Blogs
Over ons
Ons team
Beschikbare consultants
Klantcases
Werken bij
Junior HR consultant
Medior HR consultant
Senior HR consultant
Recruitment & Employer branding specialist
Consultant salarisadministratie
Recruitment specialist
Contact
Doe de HR-Scan
Stap
1
van
14
- HR administratie
7%
Voor onze HR-administratie hebben wij:
Digitale verzuimdossiers die voldoen aan de eisen van de wet en het UWV.
Een gedigitaliseerd personeelssysteem met personeelsdossiers die voldoen aan de eisen van de wet.
Een inventarisatie en registratie op het gebied van opleidingen.
Een gedigitaliseerde verwerking van de beoordelings-en/of functioneringsgesprekken.
De komende periode uitdagingen die onze aandacht vragen.
Geen inzicht in de uitdagingen van de komende periode.
Niet de kennis in huis om bovenstaande goed te beantwoorden.
Ons personeelshandboek is:
Voorzien van regelingen zoals een verlof- en een verzuimprotocol, primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden en de huisregels en andere rechten en plichten.
Op orde en het voldoet aan de wettelijk gestelde eisen en/of Cao-afspraken.
Makkelijk vindbaar en medewerkers raadplegen het personeelshandboek alvorens ze naar HR komen met vragen.
Aantrekkelijk geschreven en taalgebruik is passend voor iedere laag binnen de organisatie.
Niet bestaand, we hebben geen personeelshandboek
Op gebied van verzuim:
Hebben wij inzichtelijk welke acties wij moeten uitvoeren op welk moment en ‘voor de wet verbetering poortwachter’.
Voeren wij de juiste en nodige acties uit.
Hebben wij een arbodienst die ons wijst en ondersteunt op de verplichte acties.
Hebben wij een preventieve providerboog zoals een vertrouwenspersoon, bedrijfspsycholoog of loopbaancoach
Hebben wij een duidelijk verzuimbeleid dat voldoet aan de WvP en op juiste wijze wordt nageleefd binnen onze organisatie.
Hebben wij een verzuimpercentage lager dan 4%
Hebben wij een verzuimpercentage tussen de 4% en de 5%
Hebben wij een verzuimpercentage hoger dan 5%
Niet de kennis in huis om bovenstaande goed te beantwoorden.
Onze missie en visie bestaat uit:
Duidelijk vastgesteld mission statement.
De organisatie heeft een duidelijke visie om de vastgestelde missie uit te voeren.
Deze visie is terug te vinden in beleidsstukken (denk hierbij aan een personeelshandboek).
Onze kernwaarden worden weergegeven in beleidsmatige stukken (denk hierbij aan een personeelshandboek).
Onze kernwaarden worden uitgedragen door onze medewerkers in de juiste cultuur.
Wij communiceren onze missie of visie niet
Onze recruitment bestaat uit:
Bezoeken van evenementen
Werven via social media
LinkedIn campagnes
Referal programma's
Recruitment op scholen en universiteiten
Het inzetten van bemiddelingsbureaus
Een onboardingsprogramma
Een softwareprogramma voor een uniform proces van de werving.
Een werken bij website
Aantrekkelijk geschreven vacature- en wervingsteksten
Een LinkedIn recruiterseat voor actieve werving op LinkedIn.
Om ons werkgeversmerk goed neer te zetten hebben wij:
Onderzoek gedaan naar ons werkgeversmerk.
Een persoon die verantwoordelijk voor het uitdragen van ons werkgeversmerk.
Meerdere afdelingen werken samen om dit uit te dragen (bijvoorbeeld marketing en recruitment).
Een doordachte campagne om onze USP’s te communiceren met de doelgroep.
Rekening gehouden met de ‘employee experience’.
Foto’s en video's van onze eigen medewerkers, werkomgeving, materialen etc. Die we gericht inzetten om te communiceren met onze doelgroep.
Regelmatig andere content dan foto's of video's gemaakt over relevante onderwerpen die we delen met onze doelgroep.
Voor onze HR-rapportages hebben wij:
Een Excel-bestand op basis van lijsten met HR-data
Dashboards met grafieken en diagrammen van onze HR-matrix zoals verzuimpercentage, verlof gemiddeld loon etc.
We doen niks met HR-rapportages
Iemand in huis die onze HR-visie en beleid kan ondersteunen met HR-data.
Op gebied van vitaliteit:
Hebben wij ergonomische werkplekken ingericht met het oog op gezondheid en veiligheid welke voldoet aan de arbeidsomstandighedenwet
Stimuleren wij gezondheid door secundaire arbeidsvoorwaarden die gericht zijn op de vitaliteit van onze medewerkers met bijvoorbeeld een fietsplan, fitnessabonnement of fruit op het werk.
Stimuleren wij een goede werk/privé balans voor de fysieke en mentale gezondheid van onze medewerkers.
Anticiperen wij indien nodig op de mentale gezondheid van de medewerker met behulp van interne en externe partijen.
Houden wij proactief het verlof van medewerkers bij en informeren wij hen over te verlopen saldo’s.
Voeren wij op regelmatige basis een periodiek medisch onderzoek uit (PMO).
Laten wij een RI&E uitvoeren en hebben wij nagedacht om deze risico's zoveel mogelijk in te perken.
Doen wij niets tot weinig omdat dit niet onze prioriteit heeft.
De ontwikkelkansen of -behoeftes van onze medewerkers:
Worden besproken tijdens (informele) gesprekken.
Worden gestimuleerd door het aanbieden van scholing, cursussen of trainingen.
Worden door middel van een persoonlijk ontwikkelplan (POP) bijgehouden en verder besproken tijdens ontwikkelgesprekken.
Hier wordt momenteel nog niet naar gekeken.
De medewerker moet hier proactief om vragen want de medewerker is hier zelf verantwoordelijk voor.
Hebben wij een gedegen opleidingsplan inclusief opleidingsbudgetten vastliggen.
Op het gebied van arbeidsrecht weten wij:
Hoe we de CAO/arbeidsrecht/wet- en regelgeving incorporeren in ons beleid of onze bedrijfsregels.
Hoe we onze arbeidsovereenkomsten/VSO op orde moeten maken, zodat het voldoet aan de wettelijk gestelde eisen en/of CAO-afspraken.
Wat onze mogelijkheden zijn om af te wijken van wet- en regelgeving/COA/handboek voor individuele maatwerken.
Hoe we conflicten met medewerkers moeten voorkomen en indien deze zich voordoen deze op een juiste wijze moeten begeleiden of afhandelen.
Wat de juiste stappen zijn die ondernomen moeten worden om een dienstverband te beëindigen.
Niet hoe we juridisch juist moeten handelen en komen hierdoor wel eens in conflict.
Wij werken conform de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) door:
Alle werving en selectie persoonsgegevens op te slaan die opgeslagen mogen worden en zo lang dit toegestaan is. Daarna wordt het verwijderd.
Te beschikken over interne personeelsadministratie die voldoet aan de privacywetgeving (AVG).
Kritisch te zijn wanneer derden naar personeelsgegevens vragen en weten wanneer deze vertrekt mogen worden.
Wanneer regelingen omtrent verwerkingen omtrent personeelsgegevens worden gewijzigd, wordt het getoetst aan wet- en regelgeving en indien van toepassing met de OR.
Een algemene privacyverklaring als addendum toe te voegen aan de arbeidsovereenkomst.
Iedereen die toegang heeft tot personeelsgegevens een geheimhoudingsplicht te laten ondertekenen of een addendum toe te laten voegen aan de arbeidsovereenkomst.
Te beschikken over een verzuimadministratie die voldoet aan de privacywetgeving (AVG)/ bij zieke medewerker mag geen medische informatie opgeslagen worden.
Welke stappen er gezet moeten worden als er een medewerker een overschrijding doet van de AVG-wetgeving en dit in kaart gebracht worden.
Hebben wij een verwerkersovereenkomst met externe partijen.
Op het gebied van uitdiensttreding:
Gebruiken wij een checklist.
Letten wij op de juiste aanzegtermijn wanneer een contract niet verlengd wordt.
Zijn wij ervan bewust welke opzegtermijnen gelden vanuit de medewerker.
Voeren wij exitgesprekken.
Registreren wij op welke manier de arbeidsovereenkomst is beëindigd.
Sturen wij een exit enquête.
Sturen wij een beëindigingsbrief.
Regelen wij de afhandeling van vakantiegeld en verlofdagen.
Hebben wij een uitstroompercentage van 0 – 10%.
Hebben wij een uitstroompercentage van 10 – 15%.
Hebben wij een uitstroompercentage hoger dan 15%.
Doen wij niets.
Onze vertrouwenspersoon:
Weet wat de rol van vertrouwenspersoon inhoudt
Is op de hoogte van haar werkgebieden
Kent de wettelijke kaders omtrent vertrouwenspersoon
Kan zelf ook bij een vertrouwenspersoon terecht
Besteedt actief aandacht aan voorlichting over integriteit of ongewenste omgangsvormen
Informeert medewerkers goed over zijn/haar rol en op die manier weten medewerkers de vertrouwenspersoon te vinden
Heeft een ook de rol van eigenaar of MT-lid
Heeft ook de rol van HR-medewerker
Is een extern iemand
Bestaat op dit moment niet binnen de organisatie
Voornaam
(Vereist)
Achternaam
(Vereist)
Bedrijfsnaam
(Vereist)
E-mailadres
(Vereist)
Telefoonnummer
(Vereist)
Hoeveel medewerkers hebben jullie?
(Vereist)
Minder dan 20 medewerkers
20-50 medewerkers
Tot 50-100 medewerkers
Meer dan 100 medewerkers
Hoe groot is jullie HR-afdeling?
(Vereist)
Geen HR-functionaris
1-2 personen
2-5 personen
5-10 personen
Meer dan 10 personen
In welke sector zijn jullie actief?
(Vereist)
Zakelijke dienstverlening
Zorg
Handel
Industrie
Onderwijs
Bouwnijverheid
Openbaar bestuur
Horeca
Transport
ICT
Overig